Să-mi fie de bine!


Bună masă am mai servit la cină!
Aș fi vrut ceva... Nu știam prea bine ce. Foame îmi era, dar simțeam că nu pot să-mi încarc stomacul cu cine știe ce. Parcă-mi cerea organismul niște proteină (asta mi-ar fi dat repede senzația de sațietate; și pe termen lung), dar carne la cină? Nu intra. Cel puțin nu aseară.
Noroc că există proteine vegetale și noroc că am mereu în casă o cutie de năut gata fiert.
Îl am din mai multe motive:
- Pot să fac o mulțime de rețete: îl combin divers în salate, fac humus (și ăsta divers, în funcție de condimentele pe care le aleg etc.) și,  pe deasupra, sunt preparate pe care le fac imediat.
- Vine cu o grămadă de beneficii: e sursă de proteină vegetală (cum spuneam), reglează glicemia, ajută digestia prin conținutul de fibre, bun pentru sănătatea oaselor și a sistemului cardiovascular. Cu cele mai multe n-am probleme. Acum. Și prefer să nu am nici peste 50 de ani. Așa că fac de pe acum astfel de alegeri.
- Și, nu în ultimul rând, am năut în casă pentru că-mi place.
Dar, revenind la cina mea, ce să fac cu năutul, să mai schimbăm puțin obișnuințele. Daaaa! Niște falafel! Dar se face din năutul crud, hidratat câteva ceasuri bune. Ei, și ce! Îmi fac eu falafelul meu! A ieșiiiiiit... grozav!
Și,  de ca și cum nu eram destul de norocoasă, mai dau, în frigider, și peste câteva legături de pătrunjel! Tabbouleh să fie! Dar n-aveam bulgur. Nu-i nimic. Avem quinoa. Și  vine numai bine: o altă sursă de proteină vegetală care, combinată cu năutul, asigură gama de aminoacizi pe care mai greu o poți pune în farfurie numai din vegetale.
Ce bun a fost! E drept că și eu sunt destul de pricepută la gătit. 😁 Răzvan nu mai putea fi oprit. Noroc că, la un moment dat, mâncarea se mai și termină. Evan încă nu gustă din toate "chestiile mele sănătoase". Dar nu-i nimic. Știu măcar că va fi adultul care va face cu mai multă ușurință alegeri corecte.
V-am spus cât de bun a fost? Să-mi fie de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu