Să-ți faci o zi bună!

Fiindcă vreau să am controlul a ceea ce devin, aleg din când în când câte o conferință la care să particip. Aleg una care, prin conținutul său, să mă ajute să-mi clarific, să-mi ordonez, să interiorizez ultimele achiziții, fie în plan personal, fie în plan profesional. Și, indiferent de motivul pentru care aleg conferința, am deseori surpriza să rămân cu câte un element care n-are nicio legătură cu motivul inițial.
Așa a fost și cu ziua bună. Ne spunem mereu unii altora "Să ai o zi bună!", lucru care, potrivit urării, stă în seama hazardului: să ai norocul de a avea o zi bună, când de fapt urarea ar trebui să fie "Să-ți faci o zi bună!". Exact! Asta înseamnă că stă în puterea ta să faci din fiecare oră a zilei un motiv de sărbătoare. Sau măcar să încerci.
În fine, încerc acum nu numai să salut și eu in acest fel, dar chiar să fac din fiecare zi o zi bună.
Încep de dimineață,  firește,  fiindcă e momentul din zi care imprimă direcția. Sunt mai multe lucruri pe care îmi propun să le introduc în rutina mea de dimineață, însă un obicei deja e bine înrădăcinat: un mic dejun echilibrat, care sa-mi asigure energia de la prima oră.
Fac în  așa fel încât micul dejun sa-mi ajute organismul din cât mai multe perspective:
- De cele mai multe ori, micul dejun e un shake, ceva în stare lichidă. Astfel organismul, în loc să consume energie cu digestia, își vede liniștit de treaba lui de la acea oră și, anume, detoxifierea pe care, da, o face singur. Noi putem cel mult să-i creăm condiții pentru asta.
- Apoi mă străduiesc ca micul dejun sa conțină toți nutrienții care fac ca organismul să funcționeze la cote maxime: carbohidrați complecși care se vor transforma în energie distribuită uniform, pe o perioadă mai lungă de timp,  proteine care vor asigura senzația de sațietate și vor fi bază pentru construcția celulară, grăsimi bune care vor facilita procese celulare din organism, vitamine, minerale, antioxidanți și treaba e bună.
E drept că uneori mi-e greu să le am pe toate în farfuria (a se citi "paharul") de dimineață,  dar am noroc cu soluții pe care le găsesc cu ușurință pe piață.
Firește, hidratarea joacă și ea un rol foarte important, așa că diminețile mele încep cu multă apă, fie ca atare, fie în ceaiul care mă și energizează, fie în shake, fie în toate la un loc, așa cum se întâmplă de regulă.
În rest, atitudine pozitivă, mișcare, oameni dragi în preajmă și mustăți de motan care așteaptă să-i fac si lui ziua bună.

Un comentariu:

  1. E foarte adevarat, ziua e cum ne-o facem, iar de alegerile noastre in orice domeniu noi suntem responsabili. Fa-ti o zi extraordinara ca tine!

    RăspundețiȘtergere