De gustibus


Gusturile nu se discută! (Zic unii.) E și nu e așa. Dar, cu siguranță, se cultivă.
Nu am mâncat întotdeauna controlat. Nici catastrofal, dar nu prea aveam habar ce e în farfurie. Important era sa aibă gust. Acum știu că acel gust care te îmbie să mai mănânci o porție e dat de zahăr și grăsimi. Iar când am decis să le scot din alimentație, măcar parțial, a fost dureros: nu mai exista gust. Credeam eu.
Noroc că sunt o persoană conștiincioasă și destul de disciplinată. Dacă am zis "nu", e "nu".
Deci, să introducem lucruri noi si sănătoase! Primele - legumele. Mi se confirma că toate legumele aveau gust de legume și nu erau bune deloc. Le-am acordat o șansă și le-am făcut loc în farfuria mea. Și bine am facut! Acum savurez aromele nu numai în funcție de legume, dar și aceeași legumă are gust diferit, în funcție de soi (vezi ardei roșu, galben sau verde - mai ales de grădină).
Au urmat provocări noi: soia și produsele din soia. Era ca și cum ai fi vrut să mănânci burete sau... nici nu am un alt termen de comparație. Și, până la urmă, la ce mi-ar fi trebuit? Poate pentru o proteină completă care să nu vină la pachet cu grăsimi saturate! Atunci soia să fie!
Am gustat și eu diverse sortimente de tofu și ajunsesem la concluzia că nu voi mânca niciodată așa ceva. Până am descoperit un sortiment în cutie verde (nu dăm nume, ci spunem doar că începe cu Ine și se termină cu dit). E drept că prefer variantele cu ardei, cu mărar sau cu chimen. Uneori îl pun pe tigaie antiaderenta încinsă; îmi place maxim. Acum am ajuns să-mi cumpăr special tofu fiindcă-mi place.
La fel am pățit și cu iaurtul de soia. La început nu puteam să-l mănânc decât combinat: fie îmi făceam un sos pentru felul principal, cu usturoi, mărar sau cu amestec de condimente cu baza oregano, fie îl serveam la gustare, cu fructe. Acum imi face foarte mult și simplu.
Surpriza cea mai mare și cea mai plăcută vine din faptul că acum pentru mine gustos înseamnă alimente adevărate, complete, nicidecum zahăr și grăsimi.
Cred cu tărie că e despre a ne cultiva gusturile!

2 comentarii:

  1. Si eu cred la fel. Multumesc Laura pentru reconfirmare "gusturile se educa!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mai plăcut e faptul că putem face lucrul acesta împreună.

      Ștergere